ďťż
druid


Bo człowiek głupi jest tak bez przyczyny

mam pytanie: jakie staty i atuty przy tworzeniu postaci ustawić druidowi i jak go potem rozwijac? wiadomo, że mądrość 16 [potem wystarczy 18 czy wiecej?], ale co z resztą? do przejścia kampanii, przydałoby sie zeby mogl troche walczyc wrecz albo strzelac z luku [co lepsze]?

z gory dzieki za odp


Najlepiej polaczyc z mnichem uzywac czarów / łuku (lucznictwo zen) i walic najwiecej z MDR (17-19 poczatkowe potem 5punktów w ten atrybut) zrecznosc wystarczy miec 13 i uzywac pelnego plyta. Jesli przeciwnik podejdzie w zwarcie wziasc tarcze + jednoreczna bron i rzucac czary NIEobszarowe + buffowac sie.
gdzie indziej przeczytałem, że najlepiej jest miec czystego druida
dopiero zaczynam grac w nwn, wiec co to znaczy 'buffowac sie'? o_o i 'uzywac pelnego plyta'?
i [chyba] bezsensu jest miec zrecznosci 13 i byc lucznikiem. chyba, ze b. kiepskim.
ahm. wiec co do zbroi płytowej, to bedac druidem byloby niemal niemozliwe rzucanie zaklec.
albo sie myle


Cytatahm. wiec co do zbroi płytowej, to bedac druidem byloby niemal niemozliwe rzucanie zaklec.
albo sie myle
W DnD tak ale w NWN nie ma to żadnej różnicy
Niestety mithralowej może użyć.

Pewnie do czasu którejś niezbyt pilnej poprawki.
czyli bedac druidem czy inna postacia z czarami [mistycznymi?] mozna nosic zbroje plytową? albo zle pamietam, albo cos mi sie pomylilo, ale chyba w nwn1 cos takiego bylo niemozliwe.
Druid może rzucać zaklęcia będąc ubranym w zbroje bez żadnych kar.

druida się nie miesza z innymi klasami, nie ma sensu może gdzieś na 16 poziomie postaci można jakąś inną klasę wybrać.

ps. bez sensu powinien co najwyżej w skórzanej biegać, za silny jest w płytówce.
Mithralowa płytówka jest zbroją średnią.

Czary druida są kapłańskimi (magia objawień).

PS To, że nie powinien mieć dostępu do metalowych zostało już zgłoszone, ale dlaczego miałby nie mieć do tych stworzonych ze specjalnego typu drewna? Nawet w przypadku ciężkich po wzięciu biegłości w zbrojach ciężkich?
Bo w papierowym D&D może nosić tylko skórzane lub drewniane.
a ile na początku najlepiej dac siły, inteligencji i charyzmy dla czystego druida?
na singlu. zrobiłem takie staty:
siła 12
zręczność 16
kondycja 12
inteligencja 10
mądrość 16
charyzma 12
elf księzycowy. takie mogą być, jak myślicie?
zręczności tyle, bo chyba wolę łuk niż walkę wręcz, a i tak jest premia od rasy.
na Druida wedlug mnie najbardziej nadaje sie krasnalud :p moze ze wspomniej jak gralem w papierowego DnD i spotkalismy takowego o zielonej brodzie (z jakies ksiazki nie pamietam nazwy)... Heh to byly czasy... Nosil on wlasnie zbroje z kamienia umagiczniona ze swobada ruchów ale to jest papierowy dnd tam mozna naginac zasady ostro ale to jest jednak gra... i az tak sie nie da
No wlasnie o to mi chodzilo 13zrecznosci jest tylko po to by miec atut strzal z bliska i moc uzywac pełnej zbroi płytowej a ataki z łuku opierac na madrosci
Proponuję wziąć Aasimara na druida (+2 do Mądrości) i dać mu jej (Mądrości) już na poczatek 20. Inteligencji 13 (6 pkt. umiejętności co level). Siła 12, Kondycja 14, reszta minimum.
Nie łącz z innymi klasami, bo zepsujesz Druida. Jak podskoczysz kilka poziomów, to zrozumiesz o czym mówię:>
Pozdrawiam
ja bym to zrobil inaczej:

Aasimar, 20mdr, reszta pnkt w charyzme i int. Sila/kondycja/zrecznosc minimum.

na 2 poziomie lamiemy druta na 1lvl mnicha co daje nam premie do kp z madrosci

potem tylko druid. Na 6lvl mamy zmiane ksztaltu i wybieramy atut naturalna magia czy jakos tak co daje nam mozliwosc rzucania czarow w przemianie.

W przemianie postac ma STR, ZR i KON ze zwierzecia w ktore sie przemienia, a reszte cech od siebie. Tak więc majac wykoksana madrosc i mnicha mamy dodatkowe 6,7 kp w przemianie (a nawet dodatkowe +15kp z czarem Wielka Mądrość czy cos w tym stylu), co w polaczeniu z czarami (dodatkowe czary z duzej mdr), bonusem do hp i siłą w walce wrecz daje nam swietna postac bez wzgledu na ekwipunek.

na 20 lvlu w przemianie z czaru w Nocnego łowcę mamy pelno resistów z formy, ponad 56KP, premie do ataku z 30, co jest porządną wartoscią, mamy wiele potężnych (duza mdr) czarów by się podpompowac (Storm Avatar => przyspieszka i +2k6 obrazen w walce wrecz) oraz by zabic czy ulatwic nam zabicie przeciwnika.

Taki druid to po prostu Tank, Damage Dealer i Buffer w jednym. Oczywiscie nie jest najpotęznijszą jaką da się zrobic postacią w tym dziedzinach, ale osiąga 90% w kazdej z nich.
tak, tylko ze na samym poczatku niezbyt usmiecha mi sie granie aasimarem. jestem po nwn1 druid-elf na 40lvlu i to chyba jakiś sentyment i ze wzgledu na wolniejsze levelowanie.
na razie sprobuje zrobic czystego druida elfa. potem na pewno zagram aasimarem, bo na pewno przejde kampanie nie jeden raz, a nie wybrazam sobie na razie grania kims innym niz druidem ;] choc to sie pewnie zmieni.
w kazdym razie dzieki, jesli macie jeszcze jakies pomysly, to pewnie w przyszlosci chetnie z nich skorzystam

edit: a co do lucznictwa zen, to czy nie mozna tego atutu wybrac na pierwszym poziomie? jakie sa wymagania?
Łucznictwo zen wymaga ataku bazowego +3 i mądrości 13+.
W przypadku złamania z mnichem, jak i czystego druida oznacza to, że atut możemy wziąć najwcześniej na 6 poziomie (teoretycznie na 4, ale następny wybór dodatkowego atutu jest dopiero na 6) .
"(teoretycznie na 4, ale następny wybór dodatkowego atutu jest dopiero na 6) ."

teoretycznie dopiero na 5tym poziomie...
1druid - +0 (atut)
2mnich - +0
3druid - +1 (atut)
4druid - +2
5druid - +3
A ja już w ogóle nie daję postaciom cech dwudziestek (ani osiemnastek, jeśli nie mają bonusa rasowego). Stwierdziłem, że to nieekonomiczne. Zamiast +2 do mądrości z 18 na 20, wolę dać druidowi +6 do kondycji z 8 na 14 (albo z 6 na 12), a dalszą mądrość dodawać dopiero na lewelach.

Ciekawa jest koncepcja druida, który walczy tylko w zwierzęcej postaci, choć ja akurat nie przepadam za tego typu przemianami. Wolę wykorzystywać przemiany, żeby dodawać sobie np. słoniową skórę. Postulowałbym więc druida, który potrafi się sam obronić, np:

Leśny Elf/Druid
Siła - 16
Zrę - 16
Kon - 12
Int - 10
Mąd - 16
Cha - 8
charyzma - 8, to w moim przypadku kpina nie wyobrazam sobie grania bez wykorzystywania dyplomacji itepe, wiec charyzma u mnie jest na 12. gdybym chcial walczaca postac z czarami, nie zdecydowalabym sie raczej na druida.
"Na 4 bo druid ma 3/4 premii do ataku na poziom, czyli innymi słowy średnią premię. Niska to 1/;2 a wyskoa to 1 na poziom."

Hmmm mam pytanie co masz z matmy... Przeczytaj jeszcze raz co napisalem i pozniej odpowiedz... to jest postac 4Druid/1Mnich = 5poziomów postaci... nie samego druida...
Mam pewne doswiadczenie w tworzeniu DRUIDKI i to co mnie dziwi to zawsze uwazalam druida jako ppstac ktora ma pomagac innym wzmacniac druzyne swoimi mocami, a przez to nie mozna podchodzic do tej postaci ze ma byc najmocniejsza. Faktem jest, ze w NWN2 jest to postac zbyt mocna.
- KP oscyluje kolo 76-80, bardzo wysoka zrecznosc, bardzo wysokie rzuty, odpornosc na krytyki i ponad 500HP, cala gama magii defensywnej i ofensywnej magacej napsuc krwi kazdej postaci, spowodowala ze Druid stal sie bardzo silny.
Obawiam sie ze na serwerach RPG moze powstac cala armia druidow.

Kilka sllow jak zbudowac druida:
- rasa jest niewazna
- poczatkowwe statystyki zr 16, int 13, mad 16 (pozostale punkty rozdac wg wlasnego widzimisie)
- na drugim poziomie bierzemy mnicha
- potem dlugo dlugo ...dlugo druida
- w koncowym etapie mozna sobie dobrac jeszcze jakas klase

Nie napiszejakie atuty wzielam bo to ma byc zabawa, jednak jak ktos sobrze przeanalizuje to na pewno sam dojdzie

Gdyby ktosmial ochote przetestowac swojego stworzonnego druida chetnie mu pomoge spotykajac sie na arenie.

pozdrawiam
kamea
ja w nwn1 tez gralam druidem, elfem nawiasem mowiac wtedy nie byla to najlepsza postac, bo kompletnie sie na tym nie znalam, niemal wszystkie atuty, cechy itepe wybieral mi komputer. mimo wszystko byl mocny i teraz tez postanowilam grac druidem ;] doszlam do 12lvlu, a teraz po przeanalizowaniu tego, co tutaj napisaliście, zaczynam grać od nowa... może choć raz uda mi sie zrobić porządną postać^^

a pytanie - z jednej strony ktos mowi, zeby dawac duzo inteligencji ze wzgledu na punkty umiejetnosci, a kto inny, zeby duzo, bo od tego sa towarzysze. jak w koncu najlepiej zrobic? ;>
W nwn2 punkty umiejetnosci nie są juz tak wazne jak w jedynce, waznijsze umiejetnosci dostepnych druidowi/mnichowi wyleciały z gry /zostaly zmienione, wiec wystarczy 12 inta, bo na wyspecjalizowanie nie ma co tracic atutów, a 5 pnkt co lvl rozdzielam tak:

czaroznastwo, koncentracja, leczenie, spostrzegawczosc, nasluchiwanie. I to wystarcza. Dla 2kp z upadania nie ma co inwestowac w tego inta.
Nie chodzi o to, żeby dawać jak najwięcej umiejętności, bo to nie ma sensu. Problem polega na tym, żeby dawać te, które są najpotrzebniejsze i dopiero wtedy dopasować inteligencję. Moim zdaniem druidowi naprawdę przydają się tylko takie: koncentracja, czaroznastwo, wiedza, dyplomacja (możemy olać jeżeli gramy na arence), nasłuchiwanie i spostrzegawczość (można olać te dwa, jeżeli nikt się nie dobierał do prawdziwego widzenia). Tak więc aby fajnie się grało wystarczy 14 inteligencji, moim zdaniem to niewiele.

Co do armii druidów - mi to pasuje! Nareszcie odczepią się od czarowników.

Edit: od 13 inta mamy możliwość wzięcia wyspecjalizowania i ulep. wyspecjalizowania a to już 10 kp, więc nie wiem czy się "nie opłaca brać" a jak uzupełnimy inta do 14 to kosztem dyplomacji można sobie wziąść upadanie od mnicha i dochodzi kolejne 2 kp, razem 12 kp za 2 pkt inteligencji. To mało?
Czarownikowi nie zabrali izaaków więc dalej go nikt nie tknie Na izaaki to i 120 kp nie pomoże....
Tashien: Obniz siłę i kondycję i daj 18 mdr. Od 6 lvla gra sie praktycznie tylko w przemianie, a, jak juz pisalem, postac w przemianie posiada sile, zr, kondycje formy w ktora sie zmienia. Mądrosc jest dla takiej postaci najwazniejsza, bo daje kp od mnicha i dodatkowe czary.
z drugiej strony nie do konca pasuje mi ciagle granie w przemianie.. ale w sumie nigdy nie probowalam kondycja przyda sie do pkt wytrzymalosci, wiec na ile ja zrobic?

hmmm....w sumie to jak zaczynam grac w przemianie to staje sie o 30% slabsza... wiec juz z tego zrezygnowalalm.
W normalnej grze bede kozystac z pomocy zwierzaczkow, ale sama raczej sie nie zamierzam wykorzystywac polimorfii do walki. bardziej do odgrywania.

Zastanaiwma sie po co druidowi czaroznastwo? ten atut wykorzystuje sie chyba do kontrowania czaru? moze sie myle...
zamiast w czaroznastwo wole te punkty wlozyc w przewrot...

Chetnie przestestowala bym sile izaaka na druidce zbudowanej na bazie gnoma.... mysle ze obrazenia nie bylyby wielkie... szkoda ze nie mam takiej mozliwosci.

co do kar za wieloklasowosc, jakos sie tym nie przejmuje, mam druidke zrobiona na bazie malej niziolki fajnie wyglada (wyglad jest dla mnie wazniejszy niz kary...hihihiih) i malo kto da rade mnie pokonac.
co do sily to uwazam ze jest dosc wazna, dzieki niej odrobinke mozna sobie poprawic atak, ktry przes specjalizacje jest troszke zmniejszony, a ze uwielbiam siekac moim malym semitarkiem to dla mnei sila jest wazniejsz od kondycji....

Kondycje zawsze mozna sobie zwieksc za pomoca niedzwiedziej wytrzymalosci.

Kamea
zależy w co się przemienisz. jeśli przemienisz się w borsuka, to owszem, siła pewnie spadnie, jeśli w niedźwiedzia - podrośnie do 19. wszystko zalezy od zwierzęcia ja narazie gram sposobem elfiora, ale coś czuję, ze mój zapał szybko zgaśnie i będę grała zupełnie inaczej

Siła druidowi w niczym nie posłuży. Raz, że druid posiada niewiele ataków, dwa, jego premia jest niska i nie posiada żadnych czarów, które ją wzmacniają. Oba czynniki deklasują druida jako postać walczącą wręcz. Walka druidem opiera się na atakach magicznych, a nie fizycznych. To, czy masz 14, czy 37 (aktualny max) siły nie sprawi różnicy Twoim przeciwnikom bo tak czy siak ich nie trafisz (chyba, że będziesz mieć farta na 20). Naturalnie, każdy gra jak lubi.
w sumie to napisalam ze zwracam uwage tylko na 3 rzeczy zr 16, int 13, mad 16 (a reszta to wlasne widzimisie) bo tak naprawde to wszystko inne nie ma zadnego znaczenia.

powyzsze statystyki pozwalaja na umiejetne zonglowanie atutami, dzieki ktorym druid staje sie MEGAMOCNY.

Postac mam sprawdzona z wieloma przeciwnikami i w tym momencie to pojedyncze (w sumie to jak sie zastanawiam 2) postacie MOZE dadza mi rade. Fajna zabawa jest walka z 5 zbrojnymi "20" naraz... (zawsze wygrywam, bez wzgledu jacy to zbrojni)

Nie testowalam druida tylko walczac przeciwko czarusiowi z izaakami. Ale wydaje mi sie ze gnom podolalby takiemu starciu.

Kamea
patchem sie zupelnie nie przejmuje bo ni ebedzie mial on wplywu na moja postac a to dlatego ze nie nosze plytowki tylko lekki pancerzyk. (ewentualnie cos sredniego)

A jesli juz patch cos namiesza to poprostu zaloze zwykla szate mnicha i wszsytkie bonusy mi zostana. (w najgorszym wypadku moje KP spadnie na 73-77)

Niemniej tak jak napisalam wczesniej druida nie nalezy traktowac jako postaci do walk pvp bo to dla mnei postac wspomagajaca innych.
druid sierednio nadaje sie na posatc wspomagajaca poniewaz jego czary przy full dnd bardziej przeszkadzaja niz pomagaja.

pamietaj tez ze nie bedzie mozna nosic tarczy po wydaniu patha a to kolejne - 6 kp (w przypadku gdy mamy w lapce mala tarcze +5)
1. jaki sens ma int 13, skoro jesli ma sie 12 to i tak jest 5 pkt umiejetnosci? chodzi mi o czystego druida, bez mnicha.
2. czemu po wydaniu patcha nie bedzie mozna juz nosic tarcz i zbroi polplytowej/plytowej?
3. czy jesli nosze np. mala tarcze z ryzykiem nieudanego zaklecia 5% i np zbroje z ryzykiem 30%, to czy mam 35% na to, ze nie uda mi sie czar, czy to nie tyczy sie druida tylko innych klas, np. czarodziej, czarownik?
za wszystkie odpowiedzi z gory dzieki
1.nosic bedzie mozna tylko premie do kp z modyfikatora madrosci nie bedzie dodawana do kp gdy bedziemy mieli na sobie zbroje lub nosili tarcze
2 13 inta mozna daje sie aby mozna bylo wybrac takie atuty jak wyspecjalizowanie ulepszone wyspecjalizowanie,powalenie , rozbrojenie ,flinta
3.kazda zbroja w jakim stopniu przeszkadz w rzucaniu czarow mistycznych.czary druida sa czarami kaplanskimi noszenie zbroi nie ma wplywu na powodzenie takiego zaklacia.
czyli po wydaniu patcha nie bedzie juz wiekszego sensu robienia druida/mnicha, jesli bedziemy nosili zbroje i tarcze, tak? wiec najlepiej zrobic czystego druida?
Tak albo nie nosić ciężkich zbroi tylko np. szaty mnicha
wiecie co wszstkie nasze dewagacje co bedzie po patchu chyba powinnismy zostawic jak juz ten patch bedzie, a jesli juz tarcza spowoduje utrate premi do KP to bede miala dodatkowy atut do wykorzystania. Ja pozostane wierna swojej druidce. Przy najblizszej okazji sprawdze na arenie jak bede sobie dawac rade bez tarczy, tylko w samej szacie.
Nie wydaje mi sie abym zostala mocno oslabiona....
każdy kto wie jak się zdobywa druidem czary, jest zobowiązany do odpowiedzi na ten post, albo na moje gg 5674109

Wraz z osiąganiem kolejnych poziomów druida
Należy mieć mądrości 10 + X, gdzie X to poziom czarów, które chcemy używać.
ze tak sie spytam, to od ktorego patcha oficjalnego ma sie oslabic druid?
jesli patch bedzie dzialal tak jak wczesniej mowilsiscie to w najlepszym wypadku mozna stworzyc druida z KP 69-70 zrecznosc i rzuty obronne pozostaja bez zmian. Sprawdzilam na arenie w optymalnych ciuszkach. (pozyskanie takich ciuszkow w normalnej grze raczej nie bedzie mozliwe, no chyba ze rzemioslo bedzie dzialalo... w innym wypadku majac na sobie rzeczy +3 - +4 nie da rady zrobic wiecej niz 64-65 KP)

Wyglada ze patch zdejmie z druida 10 KP i tylko tyle. Wydaje mi sie ze jedank druid pomimo oslabienia da rade przezyc w zlym swiecie....
ale mi chodzi jak sie wybiera czary bo ja mam mądrości 18 +3 i nie moge wybrać żadnego czaru
przycisnij na klawiaturze literke "B"jak sie otworzy konsola bedziesz mial takie okienka,w te okienka powstawiaj czary ktore beda ci sie wydawaly najbardzij przydatne.jak juz o zrobisz "poprzeciagaj"czary na pasek i odpocznij postacia.
normalnie wam dziekuja z całego czekoś

[ Dodano: Pią Sty 26, 2007 11:21 pm ]
a co taka cisza na forum
hmm tak czytam juz drugi raz caly temat i wciaz mam dylemat co do statystyk. Skoro kolezanka tam mowi iz strasznie wymiata swoim druidem dajac na start malo madrosci - 16 ale za to ma ciekawe atuty..
Nie moge rozpracowac tego w jakie atuty inwestowac niestety :/
Mozna jakos poradzić?
Jezeli nie znajde odpowiedzi to chyba jednak zrobie 20 madrosci :p
Na starym patchu był błąd, że jak się zmieniało w zwierzęcą postać to buffując się zwykłymi buffami i tymi do zwierzęcego towarzysza to wychodził niesamowity koks. Jednak w nowszych łatach już to naprawili.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • latwa-kasiora.pev.pl