ďťż
Czarnoksieznik - Build


Bo człowiek głupi jest tak bez przyczyny

Witam. Zastanawiam sie jak dalej rozwinąć mojego Warloka a kto wie może ktoś z Was ma jakiś genialny pomysl który uczyni go potężniejszym.
Moje statystyki to:
Sila" 14
Zręczność" 12
Kondycja: 12
Inteligecja: 12
Madrosc:10
Charyzma 16
Zmiana statystyk nie wchodzi w grę.
Atuty wybrane do 3 lvlu to Noszenie średnich pancerzy i Czarujący w Zbroi.
Co radzicie zrobić z nim dalej - Jakie atuty wybierać i ewentualnie jaką klasę.
Z góry dziękuję za pomoc


Z czarnoksieznikiem to jak z mnichem.
Nie opłaca się ich multiklasować bo najsilniejsze są gdy są niewymieszane z innymi klasami.
Tu sie zgadzamy Asie ale pozostaje jeszcze problem Atutów i ew. "zaklęć".
Na 4 poziomie ulepsz inteligencję. Na pozostałych zręczność, ewentualnie siłę (jeśli używasz Paskudnego Ciosu, ale nie polecam) albo charyzmę (jeśli używasz inwokacji które mają rzut obronny). Na 6 poziomie weź atut Wyspecjalizowanie a na 9 Ulepszone Wyspecjalizowanie. Używaj ich przez cały czas - nie wpływają na rzut na atak Niesamowitym Uderzeniem!


Wiem że stary temat, ale podaje swój build. http://img219.imageshack....4/czarnoui5.jpg - to osiągnąłem na 30 poziomie, pokonałem 10x wyzwanie dla 20 poziomu (JEG'S Training Module) bez problemów.

Dziki elf, siła-10, zręczność-18, kondycja-12, inteligencja-10, mądrosć-10, charyzma-16. Wszelkie punkty cech dawałem w charyzmę, do tego epicki atut dający +1 dh tej cechy(aby wyszła parzysta).

Umiejętności - dajemy w koncentrację i czaroznastwo (ważne).

Atuty: Uniki, Magia w Walce, Ulubiona Broń - atak dotykowy i atak dotykowy na odległość, Mocna Budowa, Ulepszona Inicjatywa, Magiczna Penetracja, Epicka Demoniczna Żywotność, Niesamowite Mistrzostwo, Epickie Niesamowite Uderzenie (+1k6, +2k6, +3k6, +4k6), Epicki Czar:Piekielna Kula (czaroznastwo chyba 32 wymagane) i Epicka Charyzma +1.

Inwokacje wedle wyboru, ale weździe rozproszenie (te z niższego poziomu). Przydaje sie Ściana Ognia, i Niewidzialność (Ta z niższego poziomu).

Taktyka:
Odporność na obrażenia (Mroczne Inwokacje), potem niewidzialność. Tworzymy ścianę ognia (albo kilka jeśli jest czas). Ja walkę zaczynałem od Piekielnej Kuli, Potem uderzałem Niesamowitym Łańcuchem, albo Niesamowitą Zagładą. Zadawałem ~100 obrażęń, ale gdyby zamiast innych atutów epickich dalej brać Epickie Niesamowite Uderzenie to dałoby sie jeszcze zwiększyć je.
ja daje 2 poziomy czarnego strażnika, do rzutów modyfikator z charyzmy, średnia zbroja, bronie egzotczne
Ale tylko jak masz dodatek i możliwość levelowania do 30
Kilka pytań na temat Warlocka.

-Drow czarnoksiężnik to good idea?
-Jakich dokładnie atutów potrzebuje?
- Nie używam paskudnego ciosu... potrzebna mi siła?
-Opłaca się nosić średnie zbroje z tym atutem czarujący w bitwie?
-Jeśli tak to chyba opłaca się wziąść 1 level woja dla zbroi i tarcz...? podobno mithralowa tarcza nie daje kar do czarowania...
Wybaczcie prosze... musiałem zrobić nowe konto P
Więc tak sobie tego Warlocka wymyśliłem...
Powiedzcie co sądzicie. To jest taka podstawa z planami na przyszłość - całkowicie do zmiany jeśli będzie trzeba. Jeśli chodzi o NWN można mnie nazwać noobem i zdaje sobie z tego sprawe - nie pisać skrótami -.- podstawy D&D oczywiście znam... i przeszedłem już kampanie Łowcą.

Rasa: DROW. +2 Zręczność, +2 Charyzma, +2 Inteligencja, -2 Kondycja, [cenzura] wygląd

Staty:
Siła - 8
Zręczność - 16
Kondycja - 14
Inteligencja - 13
Mądrość - 8
Charyzma - 19
(w co teraz dawać? Maxować charyzme nie?)

Atuty: (Jakie zamierzam mieć. O których zapomniałem i jakie są zbędne? P)
Wyspecjalizowanie, Ulepszne wyspecjalizowanie, Magia w walce, Uniki, Ruchliwość (Mobilność), Magiczna penetracja... co dalej?

Umiejętności:
Daje równolegle Zastraszanie, Koncentracja i Czarozna.
Myślę, że finezja w walce by się przydała. Masz dużo zręczności, a bardzo mało siły.
Chyba w ataku dotykiem na odległość nawet bez finezji modyfikatorem jest zręczność...
Zawsze sobie Warlocka wyobrażałem tak, że jak ktoś podejdzie to go zmiatam niesamowitym i hej... ale moge nosić przy sobie rapier ( drowy mają w nim specjalizacje za darmo ) i finezje
A i pytanie... co to jest inicjatywa i jaka cecha ją modyfikuje?
Inicjatywa mówi nam, kto "pierwszy" uderzy, wykona ruch. W NWN się jej działanie zbytnio nie odczuwa. Jej modyfikator to zręczność.

Nie potrzeba finezji - obrażenia, które czarnoksiężnik zada bronią są niczym w porównaniu z tym, co czarami wykroi.
Esencje? Warto wybrać kwasową i choroby (ogłusza na 10 rund) - to na wyższym poziomie, na pierwszym uroczo się sprawdza ta, co strach powoduje (do 6 kostek wytrzymałości). Dlaczego kwasowe? Czarnoksiężnik w dziwaczny sposób nalicza przebicie odporności na czary - wartość jest stała; im wyższy poziom esencji tym lepiej (trzeba zwrócić na to uwagę). Niewidzialność ładnie komponuje się z plagą robactwa - postać nie traci ukrycia.
Atut ulepszona inicjatywa sprawdza się na serwerach - szansa, że niesamowite uderzenie przerwie czar maga/kapłana rośnie wraz z inicjatywą.

Zgodzić się muszę, co do wyboru drowa. ECL +2 boli strasznie. Najlepszym wyborem jest człowiek - czarnoksiężnik ma dużo umiejętności, a dostaje tylko 2/poziom + premia z int.. Człowiek ułatwi wybór prestiżowej klasy - piekielnego czarnoksiężnika.
Ale ta boska tarcza... to jak go łamie z czarnym strażnikiem tak?
No i... jeśli BARDZO chce drowcia to moge grac dwa razy więcej i nadrobie lv tak? xD
Boska tarcza/boska potęga trwa runda/premia z charyzmy. Daje (odpowiednio) KP/obrażenia. Liczba użyć to 3 + premia charyzmy + atut ulepszone odpędzanie (+4).
Pytanie - czy warto? Dwa atuty idą na zmarnowanie, a można wybrać magię w walce, ulepszone trafienie kryt. (atak dotykowy), wyspecjalizowanie, ulepszone wyspecjalizowanie, atuty dziedzictwa (SoZ, trzeba poczekać na nową łatkę, co naprawi naliczanie ST)... Lepiej wrzucać punkty w UMU i zająć się rzucaniem zaklęć w rodzaju zbroi maga.
Drow uzyska siedem (7!) atutów; ósmy będzie już epicki. Boska tarcza zajmuje dwa: potężny atak (siła 13) i boska tarcza.
Czarny strażnik? Średni pancerz - czarujący w bitwie? Kolejny atut idzie na zmarnowanie (wystarczy esencja, co zręczność daje i już zaczną się problemy z pancerzem - więcej niż 16 wybierać nie warto). Ataki? Czarnoksiężnik ma 3/4, czarny strażnik 1 - różnica, przy mającym sens rozkładzie poziomów (czyli trzy czarnego strażnika) jest żadna.
To jak to jest w końcu z niesamowitym uderzeniem, które atuty z nim współpracują?
Z tego co pamiętam były jakieś dwa rodzaje ataków dotykowych na odległość, który z nich działa?
Atak dotykowy na odległość (i traf. kryt. na odległość) działają; tj. dostajesz +1 do ataku (i 19-20 zasięg traf. kryt.).
Atak dotykowy (z pamięci nazwy nie podam) nie działa - sprawdza się u kapłanów, którzy mogą atakować na odległość oddechu (wykorzystując błąd ze spontanicznym rzucaniem zaklęć można atakować, na odległość, tym rodzajem ataku - każdy czar, co ma zasięg większy niż 'na siebie' i 'na dotyk' wyceluje w swoim zasięgu).

Hm... mała ciekawostka: esencja zmiany kształtu ładnie komponuje się z UMU. Rzucenie kilku czarów (zwój) dać może i 50KP. :)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • latwa-kasiora.pev.pl