ďťż
Rozwój Czarodzieja


Bo człowiek głupi jest tak bez przyczyny

Witam wszystkich. Niedawno powziąłem silne postanowienie zagrania czarodziejem (muszę zaznaczyć, że klasy magiczne są moimi ulubionymi a już w szczególnosci typowi, "klasyczni" czarodzieje) i mam mały problem z doborem odpowiednich zdolnosci i czarów.
W szczególnosci chodzi mi o czary właśnie jak również statystyk (nietuzinkowa sprawa - trzeba przyznać). Proszę więc o sensowną pomoc n/t jakie czary na jakim poziomie dobrać (w szczególności interesują mnie niższe poziomy t.j. 1-4, gdyż nie chcę paradować potem z masą czarów ofensywnych, które i tak bedą mi zbędne - istotniejsze wydają mi się tu czary "specjalistyczne", które nie zostaną potem zastapione przez żadne lepsze ospowiedniki). Przy okazji, proszę również o podanie najlepszych statystyk, które powinienem dobrać dla mojego staruszka.
Sorry za lanie wody i prosze o sensowne rady.


Co do zaklęć - zawsze możesz kupić zwój i zapisać zaklęcie do Księgi.
Z tych kręgów podstawa to buffy takie jak:
Ochrona Przed Żywiołami, Zbroja Maga/Ulepszona Zbroja Maga, Tarcza, Ochrona Przed Charakterem, Pajęcza Skóra, Kamienna Skóra, Przemiana Siebie, Lustrzane Odbicie, Bohaterstwo ew. Oblicze Ducha.

Z ofensywnych jakieś magiczne pociski, podpalenia, czy błyskotliwe kule, z IV kręgu przydatny może być Widmowy Zabójca.

Statystyki, to może być nawet STR10/DEX14/CON14/INT18/WIS10/CHA8, powinno wystarczyć. Dalej rozwijasz INT i też przedmioty z + do niego się przydadzą dla większej ilości komórek na zaklęcia i ich ST.

Co do atutów - jakieś Talenty w danej szkole magii, przedłużenie i koniecznie na początku Geniusz Zaklęć etc.
Tutaj kolego polecalbym jednak nie inwestowac w Zręcznosc zgodnie radą Avasila. Z calym szacunkiem do niego oczywiscie. Te 4 pozostale punkty koniecznie inwestuj w Mądrosc. Odpowiada ona za Silę woli ktorej rzut obronny czarodziej powinien miec bardzo wysoko wyksztalcony. Sam gram magiem juz od ponad roku i w te wlasnie statystyki inwestuję.

Co do zaklęc to oczywiscie jak wspominal Avasil to oczywiscie kupowac i spisywac. To w zasadzie najlepsza metoda bo jako czarodziej winienes byc niezwykle wszechstronnym by moc odpowiednio reagowac na okazyjne sytuacje. Na samym początku niewzwykle przydatnym zaklęciem jest koniecznie NIEWIDZIALNOSC. Będziesz tego potrzebowal by móc bezpiecznie podróżowac. Poza tym nie zapomnij takze o tym jak wazna jest magia umozliwiająca przelamanie oslon przeciwnika. Gracze z wlasnej glupoty uwazam malo inwestują w dosc rzadkie czary takie jak Mniejsze/Potęzniejsze przelamanie czaru. Podczas pojedynków magow jednak okazują się one niezbędne o czym sam się przekonasz. Dzięki takim czarom mozna zdobyc nie lada przewagę. Poza tym pamietaj tez o jednym. Staraj się inwestowac w rzadkie zaklęcia, a nie te ktore ma kazdy. Pamietaj, ze tamte ZAWSZE będziesz mógl od kogos odpisac, a wielu będzie Ci zazdroscic czarów ktore są rzadkie, a okazują się nie zwykle przydatne i nawet ciekawe czy spektakularne.
Enderisie, proszę Cię, czytaj uważniej. Użytkownik Czarodziej wg profilu nie ma żadnego dodatku, temat zaś umieszczony jest w dziale gry, nie serwera, więc chodzi prawdopodobnie o stworzenie postaci na kampanię, nie do gry na serwerze RPG. Co oznacza, że 14 zręczności przyda się znacznie bardziej niż 14 mądrości. Statystyki podane przez Avasila są jak najbardziej w porządku. Niewidzialności w żadnej kampanii nigdy nie używałem, ani na niskim, ani na wysokim levelu (a jest ona najbardziej użyteczna na niskich poziomach). Zaklęcia przełamujące osłony wrogich magów także nie są w kampanii potrzebne - mogą się z rzadka przydać, ale znacznie lepszym wyborem będą zaklęcia typowo ofensywne + kilka zaklęć ochronnych. Z niskich poziomów przyda się tarcza, zbroja maga (później jej silniejsza wersja), lustrzane odbicia, magiczny pocisk, kula ognia, błyskawica, ognisty wybuch, lodowa nawałnica, kamienna skóra, przyspieszenie... Wbrew pozorom nawet niskopoziomowe zaklęcia ofensywne mogą się przydać - czy to do likwidacji słabszych przeciwników, czy jako "zapasowy oręż", gdy skończą ci się silne czary.


Zręczność zwiększy nie tylko KP, ale i refleks, który u Maga kuleje. : P Siłę Woli naturalnie ma dosyć wysoką, co jeszcze można podbić item'ami do RO.
No cóż jesli to jest temat dotyczący kampanii to zgadzam się z wami panowie, ale jesli mowimy o OPS to oczywiscie zostaję przy swoim
No ale w OPS atrybuty odzwierciedlają postać, więc to różnie może być... bo czy czarodziej zawsze musi być mądry a nie nieco zbzikowany i nieodpowiedzialny
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • latwa-kasiora.pev.pl