ďťż
Maksymalny Poziom


Bo człowiek głupi jest tak bez przyczyny

Witam wszystkich, może i taki temat już powstał, nie wiem ( nie szukałem, bo się trochę śpieszę, a to mi nie na rękę wybaczcie). A dochodząc do sedna.
Mam zainstalowany NwN2 + Maske zdrajcy i tak czytając builidy postaci każdy piszę o builidzie na 30 LVL, a w kampani podstawowej mogę tylko rozwinąć postać do 20 lvl. Czy jeśli zaczne dodatek to będę mógł wyżej levelować, czy to już powinno być umożliwione w podstawie?

Z góry dzięki za pomoc .


Każdy moduł może mieć ograniczenia poziomowe ustalone przez autora.
Podstawowa kampania ma limit 20 poziomu oraz limit xp odpowiadający 22 poziomowi (ten drugi dotyczy ras z ECL większym niż 2 np tych z moich dodatków)
Kampania maski zdrajcy ma limit 30 poziomu.
Moduły pobrane z nwvault.com mogą mieć inne limity.

Jednak limity 20 lub 30 poziomu są najpopularniejszymi.
CytatModuły pobrane z nwvault.com mogą mieć inne limity.
Ale chyba nie da się mieć poziomów wyższych niż 30...?
Mechaniczny limit silnika gry to poziom 255.
Jednak poziomy powyżej 30 nie maja sensu ponieważ powyżej tego poziomu zasady się rozjeżdżają i pojawia się nieakceptowalne dysproporcje między klasami.

Przykładowym problemem poziomów powyżej 30 jest ustalenie klasy pancerza potworów z którymi gracze o takich poziomach mają toczyć walki. Po prostu będzie dochodziło do takich paradoksów że 40 poziomowy wojownik będzie miał 100% szansy na trafienie 40lvl potwora trakcie gdy 40 poziomowy łotrzyk będzie miał tylko 5% szans na trafienie (przy kości 20).

Takie same problemy pojawiają się przy rzutach obronnych (pewne klasy nie maja szans odeprzeć pewnych zaklęć a inne na 100% będą zawsze je odpierać).

Po prostu całym problemem jest to że w D&D we wszystkich rzutach używa się kostki 20 ściennej i z każdym awansem powyżej 20 poziomu wynik rzutu kostki zaczyna tracić znaczenie. Aby zwiększenie poziomów powyżej 30 poziomu miało sens trzeba było by zastąpić kość 20-ścienną inną większą kością. Bo jaki sens jest rzucać kostką gdy niezależnie to czy wypadnie jedynka czy dwudziestka efekt jest bez zmian bo wynik jest przesądzony przez różnicę statystyk twoich i twojego przeciwnika?


Czyż nie mówiłem ci, że trzeba równać wtedy te postacie do zasad DnD? Czyli skryptowo przydzielać kary do AB/RO po 20 poziomie, by zrównać przyrost trafienia i RO różnych klas? Zostaje kwestia dodatkowych ataków, ale to drobnostka. I pewnie da się je ograniczyć.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • latwa-kasiora.pev.pl