Bo czĹowiek gĹupi jest tak bez przyczyny
W grze są trzy animacje tego czaru:
- iluzji dla gnoma głębinowego,
- zaklinania dla barda,
- nekromancji dla czarownika.
Czyli rzut trudność rzutu obronnego (wynikająca z ewentualnego Talentu Magicznego) wynika z animacji czy opisu czaru w grze?
Raczej z opisu czaru. ST poszczególnych czarow jest różne w zalezności od talentu magicznego, poziomu czarujacego i modyfikatora z cechy dającej mozliwosc rzucania zaklec. Czyli najwyzsze ST powinien miec czarodziej nekromanta (talent i wiekszy talent) rasa elf sloneczny (+2 INT).
Oslepienie w przypadku gnoma gł. to zdolność, wiec ST jest liczone troche inaczej i jesli sie nie myle to poziom czarujacego w tym przypadku wynosi 0.
Hmmm... A co do barda to nie wiem
ST czarów w/g D&D jest równe wzorowi:
11+numer kręgu czaru+modyfikator cechy na której bazuje magia klasy+atuty
Czyli jeśli rzucasz czar uspienie (1 krąg) czarodziejem z 18 inteligencji (modyfikator+4) z atutem geniusz zakleć (+2ST) to st czaru będzie:
11+1+4+2=18
Teraz jeśli cel ma 3 punkty siły woli to masz 75% szans że uda ci się go pomyślnie uśpić.
UWAGA: W NWN2 niektóre czary mają sztucznie zawyżone ST niezgodnie z zasadami D&D tak więc ten wzór jest prawdziwy dla wszystkich czarów wiernie przeniesionych z D&D
Ale ja nie o to pytam
Chodzi o to, że jak rzucam jakiś czar to ma często animację z innej szkoły niż w opisie czaru np. Tęczowe Kolory mają w opisie Wywoływanie, a animację Iluzji. I z którym talentem Magicznym będę miął w tym przypadku wyższy ST czaru.
Niestety opisy czarów zostały żywcem skopiowane z nwn1 więc część z nich może zawierać nieaktualne dane (np zmieniła sie ilość obrażeń lub szkoła)
Darmowy hosting zapewnia PRV.PL