ďťż
Szablony


Bo człowiek głupi jest tak bez przyczyny

Zastanawia mnie czy jest możliwość dodania szablonów do gry? Szablony to np. pół-niebianin, pół-czart, pół-wampir, pomrok, licz, itd.

Wiem, że poprzez rasy byłoby to nie najlepsze rozwiązanie. Taki człowiek miałby wtedy z 10 nawet podras/szablonów. Pytanie więc mam czy jest możliwość zrobienia tego przez atuty? Np. poprzez atuty osobowości/background. Są one darmowe i nie wpływają na ogólną liczbę atutów do wyboru przez postać. Szablony jednak mają jeszcze jedną cechę - zmieniają EPP, czyli dostosowanie poziomu. Czy atut może mieć wpływ na dostosowanie poziomu? Jeśli nie to raczej nie ma szans na ten pomysł :/


Wszelkie szablony jeśli będą implementowane to w formie ras i nie będzie ich mieszać między sobą.

Postaciom typu Troll/Nieumarły/Licz/DemiLicz Samuraj mówię nie.... (autentyk z mojego serwera NWN1)
Background feats można tylko jeden wziąć No i wątpię, aby jakiś MG się zgodził na serwerze na coś takiego... Ale jest to możliwe czy nie? Bo wiesz, np. elfem z szablonem stworzenia cienia byłoby fajnie zagrać, albo elfem pół-smokiem pieśni
To nie to samo? A jak chcę zagrać wojownikiem albo druidem potomkiem zielonego smoka? And that's not the point


Tylko pytanie techniczne, co na przykład z półsmokami, byli by podrasą dla wszystkich obecnych ras, bo może mieć drugą połówkę krwi ludzką, elfią, krasnoludzką, niziołczą itd.

No i co wtedy z ludźmi, którzy narzucą szablon np na poziomie 20? Bo jakoś nie wyobrażam sobie lisza na pierwszym poziomie
Cóż wtedy MG mógłby dodać atut osobowościowy po prostu na 20 poziomie

Może więc z szablonów-atutów zrobić atuty tylko dla MG do rozdawania?
Ale chyba tylko na innych serwerach? Zresztą nie wiem, jeśli byłby to atut w bazie danych, a jedynie nadany przez DM to czemu nie?
Można by szablony zrobić w formie klas i powiedzmy do pełnego stania się liszem potrzeba 3 poziomów, czyli rozwiązanie ala PRC. Wadą jest to, że trzeba poświęcić jedną klasę żeby zrobić postać z szablonem, a po drugie, maksymalny poziom do zdobycia także spada. Ostatecznie zawsze można po nałożeniu szablonu przebudować postać od zera i zrobić ją na rasie lisz po uzyskaniu zgody. Ale to chyba najmniej wdzięczne i finezyjne rozwiązanie.
Wypowiem się tylko co do licza w/g mnie zostanie liczem powinno być rozowiązane fabularnie. Wpierw delikwent powinien odnaleść rytuał, potem skaładniki potem odprawić prawidłowo - niezwykle wysokie stopnie trudności. Wszakże nie każdy kto chce zostać liczem zostaje nim. njczesciej udaje się to takim na których zwrócili w odpowiednim momencie uwagę odpowiedni bogowie śmierci. Potem jeśli by już wszystko zostało prawidłowo przeprowadzone DM nadwałby szablon.

A jeśli się nie udało? No cóż permanentna śmierć postaci, gracz nie ma prawa do jakiegokolwieg zwrotu PD uzyskanych tą postacią
Cytatóż wtedy MG mógłby dodać atut osobowościowy po prostu na 20 poziomie
Ale dodatki Asa mają być nie tylko pro multi ale pro single też.
Ja się zgadzam, że liczostwo jak i wampiryzm czy bycie pomrokiem powinno odbywać się w skutek fabularny. Jednak problem szablonu leży w tym, że w przypadku nadania atutu historycznego czy jakiejkolwiek innej metody gracz musi otrzymywać wszystkie bonusy z szablonu oraz stosowne ECL lub coś co będzie równowartością tego duetu. I tu pytanie jak zrobić szablon w taki sposób by był po pierwsze łatwy do dodania w każdych warunkach, a po drugie racjonalnie przedstawiał mechaniczne bonusy i kary związane z nim.
Pomrok jest szablonem według popisu zapomnianych krain. Pomroczny nie jest szablonem, a jedynie mieszkańcem miasta Pomork, pomrok zaś to dowolny przedstawiciel rasy ludzkiej, który został przemieniony w Pomroka najczęściej przez lub z woli arcyksięcia miasta Pomrok.
Jeśli liczowsto nastąpiło by na drodze fabularnej to efektywny poziom postaci w zasadzie ci jest niepotrzebny bo nic się nie zmienia nadal możesz za tyle samo PD wejść na następny poziom. Ważne było by to tylko w wypadku obliczania PD za pokonane potwory uzyskiwanych przez postać, gdyż byłaby ona mocniejasz niż wskazywał by to jej level.
Owszem nie mniej jednak problem pozostaje, bo trzeba by przemodelować cały system spawnów tak by uwzględniał jedną zmienną, co jest imo kretyńskim rozwiązaniem. Czyli chyba po prostu łatwiej obciąć bonusy odrobinę tak, by można się pozbyć ECL. No i kwestia co czarami np w takim przypadku, czy zmiana rasy gracza wystarczy, żeby był widziany przez machanikę jako nieumarły? I podstawowe pytanie, co z wartością budowy, której nieumarły nie posiada...
Niestety w nwn2 istnieje cała masa różnych limitów.
Istnieje limit ilości klas które można dodać, limit ilości ras oraz kilka innych mniej dokuczliwych limitów.
Tak więc zawsze kiedykolwiek implementował jakiekolwiek szablony to będą one miały milczące założenie że nałożono je na przeciętnego człowieka oraz że będą one dostępne w formie osobnej rasy dostępnej przy kreacji postaci.
Wiem że to założenie nie każdemu musi się podobać ale szkoda mi marnować cennych slotów które mogę przeznaczyć na inne ciekawe szablony i rasy zamiast zapychać je różnymi wariantami rasowymi tego samego szablonu.
A właśnie, nie możnaby stworzyć jednego przedmiotu, dającego na przykład +2 do siły i niewrażliwość na magię śmierci, nie zaliczającego sie do magicznych przedmiotów noszonych przez postać, który służyłby za szablon nałożony na postać?
CytatNa wszystkie rasy występujace w grze w tym i potwory, czy na rasy dostępne dla graczy
Sloty zajmują zarówno rasy dla graczy jak np półork czy człowiek, jaki i rasy dla potworów jak np smok czy nieumarły.

A jak w tej chwili licząc twój dodatek jest zajęta ilość tych slotów biorąc pod uwagę wszystkie dodatki po polsku.
Około 70 slotów podras zajętych.
Należy zwrócić uwagę że część moich ras to były rasy standardowo zarezerwowane dla potworów i NPC które uzupełniłem o brakujące elementy i zezwoliłem je brać graczom (np Gythiyaki).
Czyli nie zajmują one nowego slotu, lecz nadpisują one "starą rasę" zajmując jej dotychczasowy slot.
Stąd tylko dodatkowych 20 zajętych slotów mimo iż nowych grywalnych dla graczy ras jest więcej.
No to jak na razie nie jest tak źle nie ma co bić na alarm.
Skoro do tej pory powstało tylko 70 czyli 28% to jeszcze lata miną nim zacznie się zbliżać do bariery.
Trochę matematyki kolego...
Chcąc dodać po jednym wariancie tego samego szablonu (np wampira) dla każdej grywalnej podrasy (np człowiek-wampir, półork-wampir, drow-wampir, etc) to zakładając że rozpatrujemy tylko rasy dostępne dla graczy - zajęło by to ze 60 kolejnych slotów dla pojedyńczego szablonu
Kilka takich szablonów i nie mamy już miejsca..
Akurat byłbym przeciwny półwampirom bo te mogą się urodzić więc logicznie powinny być dostępne dla garczy.
Myślę raczej o dodaniu licza jako jakiegoś atutu albo kilku aby MG mógł stworzyć coś takiego z postaci gracza po spełnieniu odpowiednich warunków. Ogólnie ujmując jestem całkowicie przeciwny dawaniu możliwości graczom samodzielnego tworzenia nieumarłych.
W/g mnie i jest to tylko moja opinia jest całkowicie nielogiczne dodawanie ras niumarłych do ras którymi mogą grać gracze. Nieumarli powinii powstawać na drodze fabularnej (rytuały liczowstwa, przeobrażenie przez wampira) a do tego potrzebny byłby jakis atut.
Hmm, stworzenie 4 poziomowej klasy na lisza, która daje 0 PW, 0 punktów umiejętności i tylko atuty zapewniające odpowiednie korzyści na 4 poziomie?
Mi się właściwie podoba opcja stworzenia klas-szablonów. Takie rozwiązania istnieją już w DnD. Zwykle są to 3 poziomy, na każdym dostaje się odpowiednie premie, aż w końcu jakby cały szablon. Przykładem jest prawdziwy wilkołak. Dzięki temu można by uniknąć postaci 1 poziomowych liczów. Aby stać się liczem potrzeba by było spełniać odpowiednie wymagania, itp. Ale że to klasa byłaby i xp trzeba by poświęcić to zdecydowanie nie 0 hp i rzutów obronnych zero dodatkowych. Odpowiednio do typu szablonu byłyby odpowiednie KW, dla licza k12(nieumarły), dla pomroka k8(humanoid), pół-smok k12 (smoki), pół-fae k6(istota baśniowa), itd.

Ps. Ktoś się wypowiadał o Pomrokach, że nie są szablonem... otóż Pomroki są szablonem nakładanym na dowolną humanoidalną istotę. Sęk w tym, że do tej pory dopuszcza się do przemiany raczej ludzi, a tajemnica jest strzeżona przez Nethril i tamtejszy kler Shar.
Tylko powstaje pytanie... może to i się nada na multi, ale czy na singla też?

Bo owszem, też byłbym za wersją klasową, ale w kampaniach chyba lepiej sprawiałyby się rasy. Chyba, że się mylę - oświećcie mnie.

PS: As, mówisz, że szablony w formacie ras są stworzone z myślą o człowieku... *Zerka na te spiczaste uszy na modelu wampira*
CytatBo owszem, też byłbym za wersją klasową, ale w kampaniach chyba lepiej sprawiałyby się rasy. Chyba, że się mylę - oświećcie mnie.

Mylisz się

Klasa/szablon ma jeszcze jedną zaletę: EPP, czy dostosowanie poziomu. Poprzez rozpisanie klasy na odpowiednią ilość poziomów można wdrążyć EPP właśnie poprzez poziomy. Z tym, że dobrze by było gdyby owe klasy/szablony w niektórych przypadkach pozwalały na kontynuację czarowania. Np. Licz kontynuowałby tajemną magię, a zmiennokształtny mógłby druidzką magię, czy po prostu obydwie, objawień i tajemną (przypomina sobie licza/druida Eldreth Veluurtha).
Szablony jako klasy to zły pomysł.
Po pierwsze szablon w formie klasy wziązałby się z karami xp gdyż systemy xp serwerów raczej nie przewidują istnienia klas szablonów.
Po drugie to nie zmusisz gracza aby wziął wszystkie poziomy klasy szablonu.
Bardzo mało osób ma więcej niż 7 poziomów mistrza broni lub więcej niż 1 poziom tancerza cieni.
Z szablonami w formie klas było by tak samo (prc na serwerach nwn1 dowodem koronnym).
Ja w przypadku szablonów jestem za zasadą wszystko albo nic.
Hmmm. Ale z tym expem... co fakt to fakt - ciągle istnieje problem kar do PD za wieloklasowość. A domniemam, że czegokolwiek by w tym fancie nie zrobić (np. ustawić wszystkim rasom, że oprócz domyślnej klasy rasowej mają tam jeszcze wszystkie szablony), jest to gra nie warta świeczki...

Poza tym, Ginden. Jeśli postać będzie otrzymywać wszystko dopiero na końcu, to co będzie przedtem? Puste poziomy i postać lajkonikowata do pokonania aż do momentu osiągnięcia ostatniego poziomu? Na multi pewnie by się jakoś zniosło, ale nie w kampanii...
CytatPo drugie to nie zmusisz gracza aby wziął wszystkie poziomy klasy szablonu.
Myśle tu jednak tylko o mulit.
Dalczego nie zmusisz. Wystarczy jeden miły zapis w regulaminie serwera.
Gracz chcący klasę prestiżową (np szablon licz) obowiązany jest do wzięcia wszystkich leweli tej klasy. Dopóki tego nie uczyni nie może awansować w innej klasie pod karą permanentnej śmierci bez prawa do zwrotu PD.
Co zaś do kar to klasę szablon potraktować jako klasę prestiżową np.
Ale wymagało by to zdjęcia kar w xp jaka nakładają twoje dodatki gdy bierze się drugą klasę prestiżową (a może to tylko secyfika Chłodnych Ziem i Aeris).
Mi chodziło o to, aby te klasy szablonowe były prestiżowe... żeby stać się liczem potrzebujesz np. 7 poziom zaklęć, a likantropem +5 BAB, itd. Sama ilość poziomów szablonowej klasy była by równa EPP. Wtedy nie byłoby też kar do xp i nadużywania klas. W przypadku niektórych mógłby istnieć też wymóg fabularnego atutu - np. wilkołak wymagałby atutu Pogryziony przez wilkołaka - podobnie jak to ma miejsce ze złodziejami z amn czy neverwinter nine.

Co do nie branie wszystkich klas - wiązałoby się to z utratą wielu premii. Na 1 poziomie nie dostawałbyś wszystkich premii do atrybutów i zdolności.

Nie zmienia to faktu, że można by to tak załatwić... albo stworzyć jakiś atut pod klasę jak Filakterium atut dla Licza, żeby mógł wziąć prestiżówkę/szablon Licza. Co więcej taki "stratny" atut mógłby być dobrym odwzorowaniem wysiłku, doświadczenia i złota jakie pretendent musi wydać na stworzenie takiego filakterium.
Swoją droga przecież klasy prestiżowe nie liczą się do kary za wieloklasowość.
Wsadzić wszystkie bonusy na ostatni poziom klasy i ustalić liczbę poziomów równą ECL i tyle. Proste i wydajne, a wciąż i tak możemy zrobić całkiem niezłego łamańca, bo trzy sloty na klasy zostają wolne.
Panowie naprawdę komplikujecie logicznejszym jest aby przyrosty były na każdym poziomie. A sprwe wybrania rowiązywać zasadmi serewrów.
Chcesz grać to trzymaj się zasad inaczej dostaniesz bana na serwer
W singlu w końcu nikogo nie będzie interesowało ile ktoś sobie level z klasy szablonu weźmie, to jest jego prywatna sprawa.
W Aeris i Chłodnych ziemiach druga kalsa prestiżowa już liczy się do kar xp za wielokasowość.
Dokładnie, na każdym poziomie jakieś bonusy, ale te najlepsze na ostatnim.

Np. Licz na 3 poziomach według mnie (Liczowie mogą też być dobrzy, wtedy to arcylicze zwykle)

Wymagania:
Czary: 7 poziom czarów
Atut: Filakterium
Umiejętności: Wiedza 12, Czaroznawstwo 12

Cechy klasowe
KW: k12
umiejętności: 2 + mod z int
1 - +2 do KP, zmiana typu na nieumarły, dotyk negatywnej energii, +2 Mądrość, +2 do skilli ze szablonu
2 - +1 do KP, Aura strachu, odporność na odegnanie, +2 Charyzma,+2 do skilli ze szablonu
3 - +2 do KP, paraliżujący dotyk, redukcja obrażeń 15/magia, niepodatności na zimno, elektryczność, polimorfię i wpływające na umysł, +2 Inteligencja, + 4 do skilli ze szablonu, odganianie/rozkazywanie nieumarłym
CytatWymagania:
Czary: 7 poziom czarów
Atut: Filakterium
Umiejętności: Wiedza 12, Czaroznawstwo 12

Ja bym zmienił
atut: Filakterium Tylko za zgodą obsługi po odprawieniu odpowiedniego rytuału.

Wszytsko było by jasne w silnglu odpadał by warunek zgody byłby potrzebny tylko atut. Zaś w multplejerz po doprawieniu rytuału gracz dostwałby za dramo atut filakterium.
A nie lepiej skorzystać z tego?
http://www.wizards.com/de...nd/sp/20031212a
Pewnie, że można, tylko wymagania trzeba ustawić

Wiesz Dumaeg, nie wyobrażam sobie jak ktoś bierze tę klasę bez uzgodnień z obsługą. Sam atut musiałby wymagać atutu stworzenia cudownej rzeczy i byłby raczej tylko fabularny, ewentualnie rzeczywiście pozwalałby stworzyć filakterium, choć nie wiem co mogłoby dawać...
z tego co wiem filakterium nie masz szans na powrót do życia... Filakterium daje (teoretycznie) nieśmiertelność do póki ktoś go nie zniszczy
filakterium może anlogicznie do legend zawiera serce licza i do momentu zniszenia jego licz odradza się po kilku dniach od zniszczeniu ciała. Jeśli miałby je przy sobie wypadało by z jego ciała i można by było go ostatecznie zniszczyć. Jeśli nie miałby przy sobie odradza l by się przy swoim filkterium.
Natomiast zniszczenie filakerium automatycznie by zabijało licza.
Oczywiście nie wnikam czy jest to możliwe do odtworzenia taki efekt bo nie wiem.
CytatTo co by się stało, gdyby zakopał je głęboko pod ziemią?
Be je dżdżownice zjadły.

Nig, ty nie kapujesz... proponujemy, aby klasa-szablon licza czy jakakolwiek inna była klasą prestiżową, czyli posiadającą odpowiednie wymagania najpierw, aby ją zdobyć. Rozpiska z wizarda została podana, jest inna i lepsza chyba niż moja propozycja, powinna być tylko możliwość zdobywania dalej czarów. KW może być mniejsze, ale na 4 poziomie zmienia się w nieumarłego, to kwestia do dyskusji, ale to tylko jeden szablon, a mówimy o ogólnym założeniu i możliwościach szablonów jako klasy. Wolisz mieć tylko ludzi jako bazy na szablony i jako rasy od razu? Raczej liczem nie zostaniesz wtedy...
Qumi, przecież ten lisz na 4 poziomie to był tylko przykład, bo pamiętałem tylko ilość expa wymaganego na niskich poziomach. . Klasa prestiżowa, aby stać się liczem? Jasne! Jakie LA ma półsmok? A ile trzeba mieć poziomów w klasie UCS, aby posiadać wszystkie jego premie? No właśnie. Drow z racji jego LA dostaje na pierwszym lvl tyle hp, ile by miał na 3? Także nie.
Panowie kłótnia jest niepotrzebna trzeba tylko przypilnowac aby test rytuału był niezwykle trudny tak aby dawał tylko 1% na poprawne odprawie zaś 10% jeśli jakiś bóg by się odpowiedni zainteresował postacią . Nieudany permanentna śmierć i wielu chętnych nie będzie.
Chcesz być nieumarłym możesz lecz ryzkujesz straszliwie.
i wtedy porównowywanie do innych klas poprostu nie ma sensu niezwykły ryzykant zostawałby tylko liczem i cześć.
Ale drow to nie szablon, to zupełnie inna sprawa. Drowem możesz grać od początku, od 1 poziomu, liczem nie i tu jest różnica! I nie używaj tych skrótów UCS, bo nie kapuję i pewnie znajdzie się paru innych, którzy też nie...

Nig drow nie dostaje, ale są rasy z kw darmowym i elc +2 czy wyższym. Porównanie drowa do szablonu nie ma najmniejszego sensu... szczególnie, że drow licz będzie miał elc +6, bo licz ma bodajże +4. Jest też spore ograniczenie przez MG i ich decyzji, czy pozwolić postaci wziąć ten szablon.

Pół-smok ma elc +3, ale w przeciwieństwie do licza jego klasowe kw nie ulegają zmianie, choć te z klasy prestiżowej powinny być k12.

Poza tym rasa nie ma wpływu na kw klasowe w większości przypadków. I wracając do Licza proces transformacji jest:
-kosztowny
-przygotowania trwają długo
-koszty doświadczenia przy tworzeniu filakterium
-można umrzeć, czyli perm na niektórych serwerach, jak się nie uda
załóżmy że Liczem chce zostać jakaś wysokopoziomowa postać... co w tedy?

Wysokopoziomowa pisze sie razem.-Vasetloth
no tak, ale jeśli chodzi o szablon jako klasę. chcemy zostać liczem na 20 poziomie, to będziemy mieli lekkie trudności by zdobyć te 4 poziomy. Aczkolwiek mogę się mylić.
Wtedy odpadają normalne zasady i zastąpione są obowiązkiem brania po sobie poziomów klasy szablonu, aż do zakończenia jej. Zresztą rytuał storzenia filakterium powinien być tak trudny, że odstraszałby większość graczy, niepowodzenie kończyło by się wszak permanentną śmiercią postaci bez prawa jakiegokolwieg zwrotu PD dla gracza.
1% szansy na powdzenie w tworzeniu filakterium, albo i mniej
no tak, ale i tak namieszaliście... ale nie każdy licz potrzebuje filakterium
no tak, ale zalóżmy postać chciała by się stać baelnorn'em i miała by ku temu warunki
Qumi, ty też nie rozumiesz, o co mi chodzi. Gdy ja powtarzam od kilku postów, że to tylko przykłady, ty dzielnie je odpierasz, mówiąc że takie coś nie może być.
Niech będzie człowiek. Niech ma 14 lvl czarodzieja. Niech ma 7 kręgii magii. Tak, udało mu się wyrzucić 1000 na kostce i mimo zsyłania Tsunami został liszem. Normalnie (o ile się domyślam)
Ma 14 lvl, bierze szablon licza. Ziut. Ma natychmiast wszystkie premie związane z tym. Ale otrzymuje LA+3, tak? Czyli aby awansować na 15 poziom potrzebuje od teraz tyle exp, ile musiałby normalnie zdobyć na poziom 18. Tak? Jeśli tak, to czytajcie dalej, jeśli nie, możecie na mnie krzyczeć.
Ma 14 lvl
Zdobywa ilość exp, normalnie wymaganą na 15 lvl, ale jako że ma LA, NIC nie otrzymuje i musi dalej expić na szczurach.
Tak samo z kolejnymi poziomami, aż to 18-normalnego. Wtedy też zdobywa 15 lvl i będzie mieć kolejno 16, 17, 18 - potem.
Ale jak wy proponujecie:
Ma 14 lvl
Na 15 bierze poziom w klasie licz
To samo na 16 i 17.
Ale, jeśli normalnie by NIC nie otrzymał, w tym przypadku, oprócz swoich premii z racji licza, które mu się należą otrzymuje także premię trafienia, punkty umiejętności oraz zwiększa mu się liczba HP, wszystko to przez te 3 klasy nieumarłego. Dobrze myślę? Jeśli tak, to tak powinno być?
racja, Nig ma racje:) ale czy przypadkiem liczem nie można było zostać od 11 poziomu?
Poza tym kod nwn 2 nie pozwala chyba na zmianę ELC dla już stworzonej postaci Nig, dlatego też proponujemy inne rozwiązanie, również obecne w DnD.
CytatNie. Normalnie na postać nakładany jest szablon, i dostaje LA+3. Nagle, bez żadnych awansowań.
Napisałem coś o nagłym awansowaniu?

Jak będzie 14 czarodziej+3 licz, to jedyne co pozostanie z tego LA+3 i jedyne co straci, to kręgi zaklęć. Hp, premia ataku, atuty, umiejętności będą dalej.
Tym bardziej on nie napisał... w nwn 2 nie można zmienić najwyraźniej dostosowania poziomu poprzez atuty, itp. więc standardowe podejście do szablonów jest niemożliwe jak ty byś chciał i ja też, ale nie można. Stąd pomysł o klasie prestiżowej, pomysł który również funkcjonuje w DnD! Szablon to nie jest rasa, którą możesz sobie wybrać od tak, tworząc postać - to wymaga odpowiednich działań, zgody DM i questów. Masz ją więc rozpisaną na parę poziomów i tak dostajesz korzyści takie jak umiejętności, kw, itd. Ale wtedy nie rozwijasz zdolności swojej klasy, no może oprócz magii. Zresztą jak mi się wydaje to największe dostępne ELC w nwn2 to +4, więc drow licz z elc +6 jest niewykonalny. Za bardzo narzekasz Nig, to nie rasa a szablon, do tego w postaci klasy nałożony - co jest zgodne z zasadami obecnymi w DnD!
Udziwniasz i jakiej sparwiedliwości wymagasz. Zresztą co chcesz jeśli postaci gracza wielkim szczęściem uda się przeżyć to będzie mocarzem i zmieni całkowicie równowagę na serwerze i to jest spodziewane więc nie ma co płakać, że assimar niema klasy assimara i przez to ma mniej kostek żywotności i umiejętności.
Nie ma i już.
Dalsza dyskusja jest już denerwująca.
Jedyne pytanie, które można by zadać to czy Asgraf przygotuje coś takiego czy nie.
Inne nie mają sensu, a dyskusja na przerzucanie się argumentami staje się śmieszna.

Podsumując.
Czy jest możliwe storzenie do dodatku Asgrafa klasy szablonu np (licza), storzenie atutu filakterium wskrzeszajacego postać przy tym przedmiocie po jej zabiciu, jeśli nie zostało filakterium zniszczone i jednocześnie zabijającą postać gdy przedmiot zostanie zniszczony niezależnie od miejsca przebywania właściciela Filakterium.
tak apropo: to po zniszczeniu filakterium licz od razu nie umiera(chyba że został wcześniej zniszczony)
Doceniam wasze uwagi ale ja wolę zostać przy szablonach jako rasach ponieważ mam na to jeden prosty argument.
Zaimplementowanie ich jako rasy wymaga dużo mniej czasu, tak więc w tym samym czasie może powstać ich dużo więcej.
W księdze Potworów niczego takiego nie znalazłem. Lecz skoro licze były towrzone na wzór to w różnorodnych bajkach jest iz zniszczeni serca (filakterium) licza, zbija go.
Chyba że możesz podać jakiś przyklad z książęk ze świata D&D, że licz przeżył zniszczenie filakterium.
chodzi oto że filakterium to taki pojemnik na dusze, zniszczenie go nim licz "zginie" powoduje że jego śmierć już będzie nieodwracalna(nie odrodzi się). chodzi o to że dusza wraca do filakterium po śmierci licza, by potem znaleśc nowe ciało, Jeśli filakterium zostało zniszczone to dusza już tam nie wróci i leci do niebios:P

hmmm... jakiś przykład: walka z Drakoliczem w NWN 1

Jeśli się mylę to mnie poprawcie.
Tródno wyrokować na podstawie gry ponieważ napewno nie było możliwości wcześniejszego zniszczenia filakterium. Raczej jest inaczej filakterium przechowuje duszę licza, po śmierci do niego wraca materialne ciało w postaci gazowej. I w nim to dzięki obecności duszy odbudowuje się.
z tego co pamiętam(a moge się mylić) by licz się odrodził potrzebuje jakiegoś ciała w pobliżu filakterium.
Nic o tym nie pisze w opisie filakterium.
dlatego mogę nie mieć racji
Mrocznodługaśny post.

Dlatego nie ma racji żaden z was. Po zniszczeniu filakterium lisz nie ginie, ale traci możliwość się odrodzenia.
Drakolisz

Gideon, z łaski swojej - czytaj ze zrozumieniem! Pół-smok ma elc +3, o czym pisałem. To jak opisałem licza to jak zaznaczyłem według mnie, potem ktoś podał stronę do WotC gdzie była prawidłowa rozpiska i jak napisałem - skoro jest to warto z niej korzystać. Czytaj ze zrozumieniem! W oryginalnym DnD klasa licza nie jest prestiżowa, ale żeby zachować balans w grze razem z Dumaegem doszliśmy do wniosku, że najlepiej byłoby zrobić z tego klasę prestiżową.

Brak ograniczeń na charakter, bo Liczem można być również będąc dobrym czy innego charakteru, są to zwykle arcylicze wtedy. Co do Baelorna to tworząc postać na serwerze możesz ustawić jej wiek nawet na 500 lat - tylko wystarczy dobrze uzasadnić.

Twoje argumenty z innym DnD są nieco irytujące - czytaj ze zrozumieniem - pisałem według mnie klasa, pisałem, że skoro mamy schemat od WotC to wykorzystajmy. A co do 7 poziomu zaklęć - to potrzeba może i nawet wyższego, bo do stworzenia filakterium potrzeba też odpowiednich zaklęć i rang w czaroznawstwie, aby odprawić rytuał. 7 poziom to tylko przykład, równie dobrze może być 9.
CytatPółsmok ma ECL+2, albo +3... Ale UCS daje ci więcej niż półsmok. Kostka k12, zwiększenie się rozmiaru (szkoda, że nie w NWN2), rozwój BaB, rozwój czarów co drugi poziom.
UCS w NWN rozwija czary? :O Nie miałem pojęcia. Ale nawet jeśli, to widzicie. Takie UCS to NIC innego, jak szablon jako klasa prestiżowa, który proponujecie! Tylko w tym przypadku szablon nie licza, a szablon pół-smoka. Tylko półsmok potrzebuje 10 lvl, zamiast tych +3 LA, a licz 3 leveli za +3 LA. A tak jak powiedział teraz Grinden, i tak jak ja mówiłem wcześniej, taka klasa prestiżowa będzie :

CytatSkoro wymagasniem do lisza jest 11 poziom czarującego, to można mieć na tym poziomie przygotowanego zdominowanego chłopa, ze zwojem ożywienia.
To było wyjaśnienie mechaniczne. Chcesz fabularnego to ci dam na wskótek nieudanego rytuału postac gracza został dostrzeżona przez Klemorowa i jej dusza został po wsze czasy uwięziona w murze. Czyli inaczej móiąc żadne czary wskrzeszania nie działają mądralo. Albo dusza został zniszona co tez uniemożliwa ponowne wskrzesznie.

Nie zaprzeczysz jednak iż w krótkim czasie taki licz stanie się najpotężniejszą postacią graczy na serwerze.
To po co cała ta dyskusja nad tworzeniem (szabolnów).
Skoro można mocniejsze stworzyć grajcie mocniejszymi bulidami ale nie liczami .
Moim zdaniem minimalnym wymogiem nadania szablonu licza jest możliwość śmierci permanentnej postaci. Procentowa szansa na udany rytuał była tylko przykładem, każda ekipa serwera sama by określała stopień trudności rytuału, szansę na udane jego przeprowadzenie.

Za pomyłkę uważam możliwość gry nieumarłymi jako rasą.
W/g mnie nieumarły powinien powstawać w czasie gry. Np wampir po ukąszeniu i wtłoczeniu krwi innego wampira. Jednak w tym przypadku też powinny być rzuty czy dusza postaci gracza to wytrzymała. Jeśli nie permanentna śmierć.
Dlaczego bo jeśli dusza nie wytrzymała to owszem powstaje wampir ale pod całkowitą kontrola twórcy czyli nienadający się do gry dla gracza.
CytatNie całkiem - UCS za pomocą swojej magii zagęszcza swoją smoczą krew.
Wiem, to oczywiste. Ale porównałem to do "szablon jako klasa prestiżowa(tak, teraz muszę to dodawać po każdej klasie, bo zostanie wytknięty brak tego. )". Licz oraz klasa prestiżowa licz byłoby tym samym co półsmok oraz UCS, patrząc od strony MECHANICZNEJ.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • latwa-kasiora.pev.pl