ďťż
Opcje dialogowe


Bo człowiek głupi jest tak bez przyczyny

Które cechy naszej postaci wpływają na opcje dialogowe naszej postaci ? W planescape:torment z tego co pamiętam na dodatkowe opcje dialogowe wpływały: inteligencja, mądrość, charyzma. Jak sprawa wygląda w NWN2 ? Czy tylko charyzma determinuje reakcję npc na nasze słowa, a głupi cwierćmózg jak i wykształcony arcymag mogą wypowiedzieć te same kwestie ?


Charyzma to glownie szansa przekonania kogos, szansa udania blefu, perswazji, zastraszania itp.
Od inteligencji zalezy liczba opcji dialogowych...
Przy wysokiej madrosci czesto podczas rozmowy pojawia sie intuicja...czyli jakis wniosek, ktory wyciaga gracz...
no i teraz jeszcze pytanie, czy to rzeczywiście widać w grze ? Tzn czy więcej frajdy z gry dostarczy mi co chwilę ginący Sorcerer ze sporą ilością Wis Int Cha, czy lepiej sprawujący się w walce Sorcerer z władowanymi punktami w Dex Kon Cha.
Oto wszystkie cechy (z którymi się spotkałem) które się przydają w oficjalnej kampanii w czasie dialogów (kolejność w/g przydatności):
Dyplomacja
Prowokacja
Blef
Wiedza
Zastraszanie
Wycena
Czaroznawstwo
Aktorstwo

Ponadto w kilku miejscach gry w dialogach są rzuty na podstawową cechę jak inteligencja czy zręczność.


Dodam do tego Blefowanie i Dyplomację.

Powiedziałbym nawet, że są to dwie podstawowe (i szalenie ułatwiające grę) cechy.
Prowokacja się bardziej przydaje niż blef.
Mam tabele w języku angielskim, i tak się zastanawiam jak tłumaczyć te wypisane przez Asgraf'a skille:

Dyplomacja - Diplomacy
Prowokacja - (???)
Blef - Bluff
Wiedza - Lore (?)
Zastraszanie - Intimidate
Wycena - Appraise
Czaroznawstwo - Spellcraft (?)
Aktorstwo - Perform

Tam gdzie znaki zapytania (?) mam watpliwosci. W przypadku (???) nie mam bladego pojęcia
Taunt Prowokacja
Lore Wiedza
Spellcraft Czaroznawstwo
Przy rozwiązywaniu zagadek przyda się też Twoja inteligencja
Echh uwielbiam załątwić coś " na gadkę" nie ma to jak perswazja
no wlasnie, w nwn2 nie ma czgos takiego jak perswazja;/ czy to teraz blef?
najbliżej perswazji jest dyplomacja
jesli Rase i Płeć zaliczycie do cech postaci to bardzo wpływają na opcje dialogowe
Witam,
Jaka jest minimalna wartość charyzmy, aby rozwiązywać konflikty w grze bez rozlewu krwi? Czy lepiej jest zostawić tę cechę na poziomie 8 pkt, czy dorzucić 2 oczka, aby nie otrzymać kary do modyfikatora -1? Aha i jeszcze jedno pytanie Mianowicie, mam na myśli przykładowo mądrość. Czy dodatkowe dialogi pojawiają się, jeśli zainwestuje się w tę cechę np. 13 punktów, a jeśli tak, to jaka jest minimalna wartość, żeby mieć je wszystkie? Interesuje mnie taka jej wartość, by mieć wszystkie wzbogacone dialogi, ale nie potrzebuję jej aż tyle, ile np. klerycy do rzucania zaklęć kapłańskich .
W grze NWn 2 możesz wiele razy Obejść się bez rozlewu krwi proponuję Dyplomację i Blef jak i dużo Charyzmy. Mądrość pojawia się kilka razy...Umiejętnoość Spostrzegawczości w opcjach dialogowych pojawia się 2 razy. Jeśli nie lubisz rozlewu krwi to graj Paladynem 6, Boski Czempion 5, Czarny Strażnik 9...Ja nim grałem i jest świetnie
Odegraj sobie takiego

Paladyn co stał się potężniejszy (Boski Czempion) a potem "Nie wiem jak wy ale ja się skąd wynonszę' - powiedziło dobro i nasz paladyn stał się Czarnym Strażnikiem...

Samo doprowadzenie z PD do conajnmniej PZ to ...
No tak, ale wolę grać jednak Wojownikiem- Mistrzem broni Ideologicznie wybrałbym paladyna, jednakże jest zbyt słaby w połączeniu z mistrzem broni (punkty w inteligencję), a aasimarem lub drowem nie chcę grać Rozumiem, że charyzma na poziomie 16 daje +3 do rzutu na dyplomację/blef itd? Jeśli tak jest, to strata nie była by duża... tylko, że dla wojownika dyplomacja to cecha pozaklasowa... A Grając Woj/MB wd. Was lepiej dać 8 pkt charyzmy i przeznaczyć na kondycję, czy 10 pkt (kara -1 to b. mało, chyba, że źle interpretuję zasady d20 przy rozwijaniu tylko um. dyplomacji i np. noszeniu kapeluszy z premiami ?)
Zobrazuje to, aby było lepiej czytelne:
CHAR 8 + zwiększona kondycja
CHAR 10 + mniejsza kondycja przy uzyskaniu zerowej kary przy rzucie na ST umiejętności negocjacyjnych :]
Dla paladyna wymarzoną klasą jest aasimar, ale ja jestem "patriotą człowieczeństwa"
Granie postacią czarującą też mi nie odpowiada, mimo wielkiej potęgi takich person
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • latwa-kasiora.pev.pl