ďťż
[ogólne] Redukcja Obrażeń


Bo człowiek głupi jest tak bez przyczyny

Szukałem i nie ma tematu o Zmniejszeniu Obrażeń (to znaczy jest, ale tylko o magicznych)...

Z tego, co wiedzą wszyscy, wiele rzeczy się nie sumuje, ale mam taki dylemat - posiadam czarnoksiężnika na 9 i planowałem mu zrobić zbroje z adamantu (3/-), jednak... hmm... Posiadam już redukcję 2/- Zimne Żelazo i zapewne nie zsumują mi się one do 5/- (a może jednak? ); druga sprawa - jeżeli będę miał zbroje z adamantu z czarnoksiężnika, to czy to oznacza, że jak zaatakuje mnie ktoś z bronią z Zimnego Żelaza, to zbroja z adamantu przejmie pałeczkę i mnie ochroni? Sprawdziłbym w świecie gry, ale potworów z bronią z Zimnego Żelaza jest jak na lekarstwo.

I ostatnie pytanie, co oznacza redukcja obrażeń 2/1 Adamant, redukcja obrażeń o 2, o ile broń nie jest +1? I o ile nie jest z adamantu, dobrze rozumuję?


Zakładamy ze atakujesz przeciwnika z redukcją obrażeń.
Atakujesz wroga za 15 punktów obrażeń.

Przykład 1
Przeciwnik rzucił czar który mu daje: Redukcja 10/broń alchemiczna

Ilość obrażeń zależy od broni jaka atakujesz:

Broń zwykła atak za 15 punktów przeciwnik otrzymuje 5 punktów obrażeń
Broń nie jest alchemiczną więc następuje redukcja o 10 punktów

Broń srebrna atak za 15 punktów przeciwnik otrzymuje 5 punktów obrażeń
Broń nie jest alchemiczną więc następuje redukcja o 10 punktów

Broń alchemiczna atak za 15 punktów przeciwnik otrzymuje 15 punktów obrażeń
Broń jest alchemiczną więc redukcja nie działa.

Broń z alchemicznego srebra atak za 15 punktów przeciwnik otrzymuje 15 punktów
Broń z alchemicznego srebra jest traktowana jako alchemiczna więc redukcja nie działa.

Przykład 2
Przeciwnik jest wilkołakiem więc posiada: Redukcja 5/srebro

Ilość obrażeń zależy od broni jaka atakujesz:

Broń zwykła:arrow: atak za 15 punktów przeciwnik otrzymuje 10 punktów obrażeń
Broń nie jest srebrną więc następuje redukcja o 5 punktów

Broń srebrna atak za 15 punktów przeciwnik otrzymuje 15 punktów obrażeń
Broń jest srebrną więc redukcja nie działa.

Broń alchemiczna atak za 15 punktów przeciwnik otrzymuje 10 punktów obrażeń
Broń nie jest srebrną więc następuje redukcja o 5 punktów obrażeń

Broń z alchemicznego srebra atak za 15 punktów przeciwnik otrzymuje 15 punktów
Broń z alchemicznego srebra jest traktowana jako srebrna więc redukcja nie działa.

Przykład 3
Przeciwnik jest wilkołakiem więc posiada: Redukcja 5/srebro
oraz rzucił czar który mu daje: Redukcja 10/broń alchemiczna

Ilość obrażeń zależy od broni jaka atakujesz:

Broń zwykła:arrow: atak za 15 punktów przeciwnik otrzymuje 5 punktów obrażeń
Broń nie jest ani srebrną ani alchemiczną więc działa silniejsza redukcja 10.

Broń srebrna atak za 15 punktów przeciwnik otrzymuje 5 punktów obrażeń
Broń jest srebrną więc redukcja wilkołaka nie jest brana pod uwagę.
Broń nie jest alchemiczną więc następuje redukcja o 10 punktów

Broń alchemiczna atak za 15 punktów przeciwnik otrzymuje 10 punktów obrażeń
Broń nie jest srebrną więc następuje redukcja o 5 punktów obrażeń.
Broń jest alchemiczną więc redukcja z czaru nie jest brana pod uwagę.

Broń z alchemicznego srebra atak za 15 punktów przeciwnik otrzymuje 15 punktów
Broń z alchemicznego srebra jest traktowana zarówno jako srebrna jak i jako alchemiczna więc bez problemu przebije się przez obie redukcje kompletnie ignorując ich istnienie.
dzięki za pomoc to dużo wyjaśnia oprucz tego co oznacza 2/1 w redukcji

i czemu akurat wilkołaków:( moje ulubione potworki nie lubie zabijać:(
To był tylko przykład jak działają różne redukcje.
Zawsze pisze:

ile redukuje/co pozwala ominąć redukcję


jak znajde to jeszcze raz to ci dokladnie wytłumacze o co chodzi:|
mozliwe ze to 2/1 to jest 2/+1 czyli zatrzymuje 2 obrazenia jesli nie sa z broni +1 lub lepszej
no właśnie mi o to chodziło:S dzięki czyli z tym jednak miałem racje:)
masz u mnie plusa...żeby nie było miły admin też plusa dostanie:S
A i Asgraf można by było to przenieść do FAQ

to akurat wiedziałem:p
\/ \/ \/
Ah dodam jeszcze że jeśli pisze:
redukcja 2/-
To oznacza że redukuje 2 punkty oraz że nie istnieje sposób na ominiecie tej redukcji
A jeżeli gra się barbarzyńcą i pójdzie w krasnoludzkiego obrońcę to redukcje będą się kumulować?
Redukcje nigdy się nie kumulują.
Zawsze działa silniejsza, chyba ze w opisie danego atutu jest napisane inaczej.
W DnD Redukcja obrażeń x/- się kumuluje. I chyba tylko ta...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • latwa-kasiora.pev.pl